απόδημος Έλληνας

Posted by apodimosellinas στο 10/10/2012

ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΡΕΥΝΑ

Στο στόχαστρο της Κομισιόν οι απαλλαγές στην Cosco

Στο στόχαστρο της Κομισιόν οι απαλλαγές στην Cosco  Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βάζει στο στόχαστρό τις ναυτιλιακές δραστηριότητες που ασκούνται με βάση την Ελλάδα. Μετά την έρευνα που έχει αρχίσει για το φορολογικό καθεστώς των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, αυτή τη φορά επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στον λιμενικό τομέα.

 
Η Κομισιόν αποφασίζει να αρχίσει επίσημη έρευνα σχετικά με πιθανά φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονται από την Ελλάδα στην Cosco Pacific -η οποία διαχειρίζεται τον εμπορευματικό σταθμό στο λιμάνι του Πειραιά- παρά τα ισχύοντα στο ελληνικό φορολογικό πλαίσιο και παρά τα όσα προβλέπονται σε σχετικούς Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ε.Ε. είχε εξετάσει και το 2009 ύστερα από καταγγελίες τις πιθανότητες οι διαφορές που υπήρχαν μεταξύ της διακήρυξης του διαγωνισμού για την παραχώρηση του τέρμιναλ του Πειραιά και της σύμβασης παραχώρησης που είχε τελικά υπογραφεί μεταξύ ΟΛΠ – Cosco να αποτελούσαν μορφές κρατικών ενισχύσεων και είχε αποφανθεί ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει τελικά.

Ωστόσο, τώρα η Επιτροπή επανέρχεται και όπως ανακοινώνει στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης θεωρεί ότι υπάρχουν άλλα φορολογικά πλεονεκτήματα -εκτός αυτών που είχε ελέγξει με βάση τις καταγγελίες του 2009- τα οποία συνιστούν κρατική ενίσχυση και επομένως πρέπει να γίνει έρευνα.

Συγκεκριμένα η Επιτροπή αναφέρει ότι «υπάρχουν αμφιβολίες κατά πόσο αυτά τα μέτρα απορρέουν απευθείας από τις βασικές αρχές του ελληνικού φορολογικού συστήματος και κατά πόσο δικαιολογούνται από το γενικό σχήμα του ελληνικού φορολογικού συστήματος». Επίσης διατηρεί αμφιβολίες κατά πόσο αυτές οι κρατικές ενισχύσεις μπορούν να θεωρηθούν συμβατές με συγκεκριμένα άρθρα και με επιστολή της ζητά τα σχόλια της κυβέρνησης καθώς και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις που παρέχει.

Πρώτο στην Ευρώπη
Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς με βάση αυτή τη σύμβαση που έχει υπογράψει ο ΟΛΠ με την Cosco είναι πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι διαμετακόμισης φορτίων για τους Κινέζους στην Ευρώπη εξοβελίζοντας μέσα σε μία διετία περίπου από αυτή τη θέση τα λιμάνια της Νάπολης και της Αμβέρσας όπου επίσης διατηρεί container terminal o κινεζικός όμιλος. Στο πρώτο οκτάμηνο του 2012 η Cosco είχε διακινήσει μέσω του Πειραιά 1,4 εκατ. κοντέινερ έναντι 700.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: